dijous, 29 d’octubre de 2009

L'Anna en fang.















Aquesta fotografia és l’estructura amb la que he iniciat l’escultura “Anna”. Les demès corresponen a diferents moments del muntatge del fang en la mateixa. L’esquelet d’una figura mida natural o de 1,85 cm com aquesta, és sempre el mateix: una barra de ferro amb una torsió per la zona on ha d’anar la cadera com s’aprecia en la fotografia. Un triangle soldat o travessant el ferro principal indica on aniran el ombros. Damunt seu s’hi lliguen amb filferro els alambres, les barilles o ferros on s’hi col·locaran el braços quan aquests són caiguts. Si el braç ha d’anar aixecat cal que la barilla sigui rígida i soldada al triangle dels ombros. Per evitar quilos de fang i facilitar el muntatge es lliga una tela metàl·lica en la zona del cos i pot anar també en la zona dels malucs. És imprescindible col·locar creuetes de canya en les zones que es preveu més pes repartides equitativament. Poso una fotografia de l’estructura d’una ma a proporció de l’escultura en qüestió. És convenient lligar un tros de canya en la zona del cap perquè la col·locació del fang sigui en un esquelet sòlid.
Aquesta etapa és la més espectacular i ràpida, si tenim en compte que després les hores passen ràpidament sense mesura possible si un està ficat de ple en la realització de l’escultura.

1 comentari:

Juani AL ha dit...

Hola, Mercè!
Aquesta explicació de la teva Anna en fang és molt interesant. Ja em va agradar quan ho vas dir el dia de la seva presentació, però aquí és més detallada (ho diu una que no sap d'escultures però que li agraden).

L'Aran acabada

 Avui us presento l'Aran acabada. He treballat sense ella per fer els detalls finals l'equivalent aproximat en temps d'unes tr...