dilluns, 31 d’agost de 2015

Misericòrdia 2015, el primer esborrany

Em va fer molta il·lusió quan des de l’Ajuntament de Reus em van encarregar el cartell de les festes de la mare de Déu de Misericòrdia d’enguany. Més encara que el qui els hi va fer pensar en que ho podria fer jo va ser la meva pròpia obra  que van contemplar a a l’exposició de pintura que fins fa molt poc es podia veure a la sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus. El fruit de l’intens treball d’un any i mig de durada per presentar un conjunt de 37 pintures ha donat com a un dels resultats més bonics aquest cartell que ahir presentava a l’Ajuntament de Reus.

Davant meu un paper i un llapis, un nen inspirador, el Miquel, i una ment oberta a voler superar un llistó molt alt ple de molts cartells d’altres anys amb una varietat increïble d’idees diferents. I el que passa sempre, primer no surt res, les idees no venen i s’han de fer venir. Aquest estiu una calor com mai, un viatge llarg programant entremig del període no massa llarg que disposava per fer el cartell i la idea havia de tenir-la abans de marxar. Pensa que pensaràs, en Reus, en les festes, en tot el relacionat que em venia al cap, en el que no podia fer perquè altres artistes ho havien fet, un bon trencaclosques. Tot d’una jugant amb el Miquel vaig començar a pensar en el que més m’agradava quan era petita. Eureka!, em va venir la idea tota sencera. La rosa de Reus i els elements festius que agraden als nens. Ràpidament els vaig apuntar i vaig somriure amplament ensenyant al nen el que havia fet, quatre línies que només esbossaven una idea que hauria de desenvolupar i pensar en tornar del viatge.

1 comentari:

Rosa Boqueras ha dit...

Una idea molt bonica. Sensible i propera.
Moltes gràcies

L'Aran acabada

 Avui us presento l'Aran acabada. He treballat sense ella per fer els detalls finals l'equivalent aproximat en temps d'unes tr...